Tele2 vil have del i mobilmarkedet

MediaWatch

Efter tre måneder med overskud vil Tele2 nu til at indtage mobilmarkedet i Danmark. Opskriften lyder på lave priser og kombinationsløsninger med Internet og fastnet-telefoni. Ifølge telekonsulent John Strand, fra Strand Consult, vil Tele2 relativt let kunne få et stort antal mobiltelefonkunder, ved at udnytte deres nuværende kundebase på omkring 500.000 husstande, til at tilbyde dem kombinations-abonnementer og billige priser, skriver Berlingske Tidende.

Tele2 vil desuden øge satsningen på storkundesalg. I øjeblikket er kun 10 procent af selskabets omsætning erhvervs- og institutionskunder. Her vil Tele2 tilbyde storkunderne nye koncepter, der går ud på at de vil kunne ringe gratis til andre af Tele2s store kunder, for eksempel offentlige institutioner og virksomheder.

Tele2 regner med at indlede jagten på nye mobiltelefonkunder i foråret. I begyndelsen vil Tele2 leje sig ind på mobilnettet, men på længere sigt regner man med selv at søge om GSM og UMTS-licenser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også