TV 2s reklameindtægter vil falde

MediaWatch

En stor del af TV 2s reklameindtægter risikeres at blive snuppet af de den voksende antal kommercielle kanaler. Reklamemarkedet er stagneret over de seneste antal år, samtidig med at der er blevet flere og flere kommercielle kanaler.

En undersøgelse fra analysebureauet Carat Danmark over TV-markedet frem til år 2005 forudser ifølge Berlingske Tidende, at TV 2s seerandel på nuværende 55 procent vil falde stødt til kun 40 procent, hvis ikke stationen får tilført hjælp til at konkurrere med de kommercielle kanaler.

De får marketingchef i Carat Danmark, Henrik Jensen, til at anbefale, at TV 2 får flere kanaler, som for eksempel en satellitkanal eller en sportskanal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også