En stor del af TV 2s reklameindtægter risikeres at blive snuppet af de den voksende antal kommercielle kanaler. Reklamemarkedet er stagneret over de seneste antal år, samtidig med at der er blevet flere og flere kommercielle kanaler.
En undersøgelse fra analysebureauet Carat Danmark over TV-markedet frem til år 2005 forudser ifølge Berlingske Tidende, at TV 2s seerandel på nuværende 55 procent vil falde stødt til kun 40 procent, hvis ikke stationen får tilført hjælp til at konkurrere med de kommercielle kanaler.
De får marketingchef i Carat Danmark, Henrik Jensen, til at anbefale, at TV 2 får flere kanaler, som for eksempel en satellitkanal eller en sportskanal.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.