MediaWatch

Vækst i Internetfirmaers reklamebudgetter

Ifølge selskabet Atlas Venture er den typiske førstegangs-kapitaltilførsel vokset fra mellem en og to millioner dollars til mellem fem og ti millioner dollars på et år, skriver Jyllands Posten. Atlas Venture konkluderer, at den kraftige vækst skyldes nyetablerede Internetfirmaers forsøg på at vinde ind på de konkurrenter, som allerede er repræsenteret på nettet.

Intensiveringen af konkurrencen fremgår også af den vækst, der i det seneste år har været i Internet-firmaers annoncering i de traditionelle medier i Storbritannien. Analysefirmaet Outdoor Connection vurderer, at 70 virksomheders brugte omkring 12 millioner pund på plakatannoncering i 1999, mod omkring 1 million pund året før.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs