Børnereklamer på Tv og Internet

MediaWatch

En af kulturministerens mærkesager i den mediepolitiske debat, har været at tale for et forbud mod børnereklamer på Tv. Det mener Venstres medieordfører er et urealistisk syn på virkeligheden, for det bliver på Internettet, at de unge vil bruge deres tid.

Jens Rohde anklager i et læserbrev i Berlingske Tidende kulturministeren for ikke at have indset, at den danske mediemodel har ændret sig fundamentalt, når hun bruger så mange kræfter på et forbud mod børnereklamer på Tv.

Hvis politikerne skal være på forkant, skal der ikke bruges ressourcer på at analysere medier, der ikke længere er toneangivende i forhold til den elektroniske udvikling, mener Jens Rohde. Fremtidens medier bliver digitale, og det bliver på disse medier, at de danske børn først og fremmest bliver eksponeret for reklamer. En stor del af børnenes tid kommer til at foregå med at være på Internetet, og så nytte det ikke udelukkende at fokusere på børnereklamer på Tv i den mediepolitiske debat.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også