Toycity vil vinde legetøjskrigen på nettet

MediaWatch

Både legetøjsproducenter og legetøjskæder forbereder sig i øjeblikket til en hård kamp om dominans på Internettet, skriver Jyllands Posten. Legetøj ventes nemlig at blive det helt store vækstmarked indenfor Internethandel i en størrelsesorden tilsvarende den, man tidligere har set indenfor handel med bøger og cd’ere.

De, der allerede har meldt sig på banen tæller både de store legetøjsproducenter, som for eksempel Mattel og Lego, og de store etablerede legetøjskæder som TOYS ”R” US og BR Legetøj. Flere producenter og detailhandelskæder står imidlertid i et etableret afgængighedforhold til hinaden, som begrænser deres handlefrihed på Internettet, og det har danske Toycity tænkt sig at udnytte.

Toycity er et af de uafhængige Internetbutikker, som udelukkende sælger varer online, og med et gigantisk markedsføringsbudget i milliardstørrelsen, har Toycity ambition om at blive Europa’s største legetøjsbutik på Internettet indenfor de næste par år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også