Nye interaktive Tv-services fra WebTV

MediaWatch

Samarbejdet vil ifølge CNNfn fokusere på at udvikle standardbaserede løsninger til netværksoperatører og leverandører af Internetservices, som gør det muligt at modtage en række udvidede services på ethvert Tv-apparat. WebTV’s ambition er at blive markedsleder indenfor den slags Tv-services.

Samarbejdet mellem Microsoft og WebTV vil desuden udvikle og markedsføre en produktpakke med services og indhold til interaktivt Tv under et højtprofileret mærkevarenavn. WebTV tager allerede hul på dette koncept senere på måneden, hvor WebTV’s PersonalTV service introducers med for eksempel interaktive spil til programmer som ”Jeopardy” og digitalt indspillede TV-shows, som går det muligt for seerne at skippe reklameblokke.

Ifølge Forrester Research forventes markedet for udvidede Tv-services at blive omkring 20 millioner dollars i år 2004.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu