MediaWatch

Nye interaktive Tv-services fra WebTV

Samarbejdet vil ifølge CNNfn fokusere på at udvikle standardbaserede løsninger til netværksoperatører og leverandører af Internetservices, som gør det muligt at modtage en række udvidede services på ethvert Tv-apparat. WebTV’s ambition er at blive markedsleder indenfor den slags Tv-services.

Samarbejdet mellem Microsoft og WebTV vil desuden udvikle og markedsføre en produktpakke med services og indhold til interaktivt Tv under et højtprofileret mærkevarenavn. WebTV tager allerede hul på dette koncept senere på måneden, hvor WebTV’s PersonalTV service introducers med for eksempel interaktive spil til programmer som ”Jeopardy” og digitalt indspillede TV-shows, som går det muligt for seerne at skippe reklameblokke.

Ifølge Forrester Research forventes markedet for udvidede Tv-services at blive omkring 20 millioner dollars i år 2004.

Mere fra MediaWatch

En ny medieaftale kan være på trapperne

Medieordførerne fra stort set alle partier i Folketinget er kaldt til møde uden bagkant onsdag eftermiddag. Med udsigt til sommerferie om få uger spidser de månedlange forhandlinger om en ny medieaftale til. Flere forventer, en aftale kan lande de kommende dage. Men der er stadig uenighed om afgørende spørgsmål, erfarer MediaWatch.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs