MediaWatch

Split risk kampagner øger markedet

De såkaldte "split risk" kampagner har øget markedet for TV-rekame med cirka ti procent eller 160 mill.

"Det er noget, som bruges i tilfælde, hvor en annoncør kan være i tvivl om, hvorvidt hans salg kan bære det reklamebudget, han nu måtte have. Og hvor TV-stationen er ret sikker på, at salget nok skal komme," siger TV 2s salgs- og marketingdirektør Henrik Dyring til Berlingske Tidende.

Modellen er meget udbredt i pladebranchen, fordi det i reklamesammenhænge er et ukompliceret produkt, hvor effekten er let at gøre op.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs