Reklamebudgetter tæller på nettet

MediaWatch

I USA bruger internet-firmaer milliarder af dollar på markedsføring. Og de store reklamebudgetter er også på vej i UK, senest med Microsoft’s kampagne for internet-portalen MSN, og efterhånden kan man ikke tænde for fjernsynet, uden at der løber en eller anden reklame for et internetfirma.

Forrige år brugte amerikanske internetfirmaer ifølge Børsen mellem 200 og 250 millioner på reklamer om året. Det tal er nu steget til 7,5 milliarder dollar i år.

Konkurrencen om brugernes opmærksomhed er udtryk for det udskillelsesløb, der i øjeblikket er i gang mellem de mange nye internetfirmaer, hvoraf mange kører med betydelige underskud, og vinderne er i første omgang de traditionelle medier, hvor reklamepengene spenderes.

At noget tyder på at fænomenet er på vej til Danmark ses for eksempel af jobportalen StepStones seneste succes med at tilegne sig en relativ stor andel af markedet, godt hjulpet af en omfattende og dyr reklamekampagne på Tv og andre medier.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også