MediaWatch

Voldsom interesse kom bag på Gubi.com

Vi fik 70.000 hits i løbet af to timer, og det kom både bag på og og på vores system, må vi jo nok erkende, fortæller Vice President i Gubi.com Jesper Ravn til Mediawatch.

Endnu flere forsøgte i løbet af onsdagen at besøge det nye mærkevarehus på nettet, men mange måtte gå forgæves. I løbet af onsdag aften fungerede systemet dog igen.

- Vi har knoklet alt hvad vi kan, og har gjort meget for at optimere serverens kapacitet. Den er klar nu og vi håber ikke at det vil ske igen.

Til trods for premieredagens strabadser er han yderst fortrøstningsfuld:

- Den voldsomme interesse understreger nemlig det enorme potentiale der er for E-handel i Danmark, slutter Jesper Ravn.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs