MediaWatch

TV2’s bestyrelse siger ja til satellitkanal

Den nye kanal skal fortrinsvis henvende sig til den yngre del af publikum, hvor TV2 i forvejen står forholdsvis svagt. Dermed er der lagt op til hård konkurrence med de to øvrige satellit-baserede danske kanaler, TV3 og TvDanmark, som begge også satser stærkt på de yngre segmenter.

TV2 budgetterer med at den ny kanal vil komme til at koste omkring 200 millioner kroner om året. Beløbet vil i givet fald skulle finansieres delvis ved reklameindtægter, skriver Politiken.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs