Mediawatch har talt med TV3s informationschef Niels Jørgen Langkilde. Spørgsmålet er, om så nærgående gætterier om vinderen af Robinson-dysten påvirker TV-stationen forretningsmæssigt. F.eks. hvis seertallet bliver lavere til finalen på mandag end sidste år.
Niels Jørgen Langkilde siger til Mediawatchs web-udgave: "Det måtte jo komme. Sidste år udråbte forskellige aviser alle finaledeltagerne til vindere. I lang tid hed det sig, at Biker-Jens var en Robinson-vinder. Men finalen viste noget andet.
"Nøjagtig som sidste år vil vi hverken be- eller afkræfte rygterne. Vi hørte om den video, som Ekstra Bladet omtaler, i går eftermiddag, men vi ville ikke bide på. I går blev vi senere kimet ned for kommentarer til et vinderbillede af Martin, som angiveligt cirkulerer på nettet. Og senest er vi i dag (tirsdag) blevet tilbudt at købe en masterkopi af "den rigtige" videoudgave med en helt tredje vinder.
Man truede med at sende den ud "på det sorte marked" sidst på ugen, hvis vi ikke købte den. Men vi vil ikke købe nogen videoudgaver. Vinderen bliver afsløret i finalen på mandag aften. Frem til mandag følger vi det enorme mediepostyr, som Robinson afstedkommer".
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.