MediaWatch

America Online samarbejde med Blockbuster

Alliancen skal gøre Blockbuster til den førende videoudbyder på AOL, og omvendt vil AOL blive intenst markedsført i alle Blockbuster's videobutikker. I aftalen indgår ligeledes at AOL investerer 215 millioner kr. i Blockbuster, idet investe-ringen primært skal anvendes til at udvikle online levering af videofilm.

Det er to af den nye medieverdens giganter, som går sammen. Og aftalen er endnu et eksempel på, hvor vigtig det er selv for store selskaber at indgå i alliancer, for fortsat at kunne ekspandere forretningen samt at kunne positionere sig i forhold til internettet.

Blockbuster har opbygget en imponerende kundeportefølje med 65 millioner medlems-kort over hele verden. I USA bor 60% af befolkningen indenfor 10 minutters kørsel fra en Blockbuster videobutik.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs