America Online samarbejde med Blockbuster

MediaWatch

Alliancen skal gøre Blockbuster til den førende videoudbyder på AOL, og omvendt vil AOL blive intenst markedsført i alle Blockbuster's videobutikker. I aftalen indgår ligeledes at AOL investerer 215 millioner kr. i Blockbuster, idet investe-ringen primært skal anvendes til at udvikle online levering af videofilm.

Det er to af den nye medieverdens giganter, som går sammen. Og aftalen er endnu et eksempel på, hvor vigtig det er selv for store selskaber at indgå i alliancer, for fortsat at kunne ekspandere forretningen samt at kunne positionere sig i forhold til internettet.

Blockbuster har opbygget en imponerende kundeportefølje med 65 millioner medlems-kort over hele verden. I USA bor 60% af befolkningen indenfor 10 minutters kørsel fra en Blockbuster videobutik.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også