MediaWatch

TV 2 vinder terræn blandt de 21-50 årige

"Vi er glade for, at den første del af strategien er gennemført med succes, og det lover godt for fortsættelsen. For alle på TV 2 er klar over, at efteråret kun er første etape. Vores mål er ikke kun at knække 21-50-kurven. TV 2s seerandel i denne målgruppe skal forbedres markant i de næste år,"" siger TV 2s programplanchef Lars Grarup. TV 2s programplaner for år 2000 bliver ifølge Grarup sat sammen på en måde, så de kan være med til at indfri TV 2s ambitioner. ""Konkurrencen om de 21-50-årige bliver endnu hårdere i år 2000, og vi har ikke tænkt os at formindske vores fokus på dette område. Tværtimod, siger Lars Grarup. Programplanchefen mener, at der især er to årsager til, at 21-50-kurven er knækket. ""For det første har TV 2s programproducerende afdelinger arbejdet intensivt med at forbedre demografien på alle de dansksprogede programmer. Og for det andet har vi etableret nogle velfungerende flader med gode flows - eksempelvis søndag eftermiddag, ungdomsaftenen tirsdag og kvindeaftenen torsdag."

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs