MediaWatch

TV 2 vinder terræn blandt de 21-50 årige

"Vi er glade for, at den første del af strategien er gennemført med succes, og det lover godt for fortsættelsen. For alle på TV 2 er klar over, at efteråret kun er første etape. Vores mål er ikke kun at knække 21-50-kurven. TV 2s seerandel i denne målgruppe skal forbedres markant i de næste år,"" siger TV 2s programplanchef Lars Grarup. TV 2s programplaner for år 2000 bliver ifølge Grarup sat sammen på en måde, så de kan være med til at indfri TV 2s ambitioner. ""Konkurrencen om de 21-50-årige bliver endnu hårdere i år 2000, og vi har ikke tænkt os at formindske vores fokus på dette område. Tværtimod, siger Lars Grarup. Programplanchefen mener, at der især er to årsager til, at 21-50-kurven er knækket. ""For det første har TV 2s programproducerende afdelinger arbejdet intensivt med at forbedre demografien på alle de dansksprogede programmer. Og for det andet har vi etableret nogle velfungerende flader med gode flows - eksempelvis søndag eftermiddag, ungdomsaftenen tirsdag og kvindeaftenen torsdag."

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs