MediaWatch

Motorola and AOL udvikler trådløs Messenger

AOL og Motorola regner med at produkterne vil være på markedet omkring starten af 2000 afhængig af de endelige aftaler mellem de to virksomheder. Blandt de produkter fra Motorola, som er forberedte på de nye løsninger, er f.eks. den innovative WAP (Wireless Appli-cation Protocol) kompartible Timeport P1088 smart phone og Timeport P930 tovejs trådløse communicator.

De to virksomheder opfatter samarbejdet som en spændende og vidtrækkende mulighed for at skabe en række unikke servicer for begge virksomheders kunder. Ifølge en pressemeddelelse fra Motorola understreger samarbejdet Motorola's ambinationer om at gøre internettet trådløs, og om at levere den slags kommunikationsløsninger, som kunder over hele verden kan drage nytte af.

En central del af America Online's AOL Anywhere strategi er at levere de mest populære servicer på forskellige enheder og platfore, inklusiv trådløs kommu-nikation. AOL regner med at samarbejdet med Motorola om at gøre AOL Anywhere tilgængelig for Motorola's trådløse kommunikationsenheder vil fremme udbredelsen, så det bliver til et at de letteste og hurtigste måder at kommunikere trådløst i cyperspace.

Motorola er en global leder i at levere integrerede kommuikationsløsninger og udvidede elektroniske løsninger med en omsætning i 1998 på $29,4 milliarder. Motorola producerer blandt andet trådløse telefoner, to-vejs radio, satellite kommunikationsprodukter og systemer såvel som netværk og internet produkter.

America Online er verdensleder indenfor interaktive servicer, web brands, internetteknologier og e-commerce servicer. America Online driver de to verdensomspændende servicer America Online, med mere end 18 millioner medlemmer og CompuServe, der har mere en 2 millioner medlemmer. Derudover ejer AOL en række internet brands som ICQ, AOL Instant Messanger Digital City, Netscape Netcenter, AOL.com portaler, Netscape Navigator og Communicator browsere m.m. Gennem deres strategiske alliance med Sun Microsystems, udvikler og udbyder America Online e-commerce og virksomhedsløsninger for virksomheder som opererer indenfor internetøkonomi.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs