MediaWatch

Kamp om digitale sendetilladelser

Oprindelig havde 37 forskellige ansøgere meldt sig, men efter at det svenske Radio- og TV-nævn har haft lejlighed til at gennemgå ansøgerne, har nævnet skåret listen til 14 potentielle ansøgere til de fire sendetilladelser. Det er ikke nemt at komme gennem nåleøjet, og et af kravene er såle-des at hver ansøger skal stille med en garanti på hele 85 millioner kr. I november skal Radio- og TV-nævnet være klar med sin endelige indstilling til regeringen med en anbefaling om, hvilke medieselskaber der skal tildeles de resterende sendetilladelser.

Imens strømmer kritikken fra alle sider ned over det digitale sendenet, som styres af de statsejede selskaber Senda og Teracom. Skarpest kommer kritikken til udtryk i dagspressen, som ikke forsømmer nogen lejlighed til at udpensle sendenettets dårligdomme. Svenska Dagbladet opsummerer i en ledende kommentar status på følgende vis" "Høje priser, få kanaler og teknik som ikke fungerer - kan man slå benene væk under sig selv på en mere overbevisende vis?".

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs