MediaWatch

Mediabureau: TV 2 kan fravælges

"Direktør Martin Rasmussen, MindShare, siger til nyhedsbrevet Markedsnyt: “Annoncørerne betaler for meget for Tv-kampagnerne. Nøglen til dette problem er udviklingen på det danske TV-marked. TV3 og TvDanmark har nu en penetration og dækning, som fuldt ud kan substituere TV2 i de fleste interessante målgrupper. Tager man udgangspunkt i en gennemsnitskampagne på 173 GRP, vil kombinationen TV3 og TvDanmark kunne levere den samme effektive dækning, men til en markant lavere pris. Prisforskellen kan bruges til at købe yderligere billig marginaldækning på TV2, ved udelukkende at vælge de mest cost-effektive reklameblokke. Hele denne øvelse vil typisk betyde ca. 30-40% flere GRP’er, og kan i en gennemsnitskampagne udvide perioden med endnu 7 dage”. Initiative Universal og Carat Danmark er i det store hele enige i Martin Rasmussens konklusioner."

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs