MediaWatch

Mediabureau: TV 2 kan fravælges

"Direktør Martin Rasmussen, MindShare, siger til nyhedsbrevet Markedsnyt: “Annoncørerne betaler for meget for Tv-kampagnerne. Nøglen til dette problem er udviklingen på det danske TV-marked. TV3 og TvDanmark har nu en penetration og dækning, som fuldt ud kan substituere TV2 i de fleste interessante målgrupper. Tager man udgangspunkt i en gennemsnitskampagne på 173 GRP, vil kombinationen TV3 og TvDanmark kunne levere den samme effektive dækning, men til en markant lavere pris. Prisforskellen kan bruges til at købe yderligere billig marginaldækning på TV2, ved udelukkende at vælge de mest cost-effektive reklameblokke. Hele denne øvelse vil typisk betyde ca. 30-40% flere GRP’er, og kan i en gennemsnitskampagne udvide perioden med endnu 7 dage”. Initiative Universal og Carat Danmark er i det store hele enige i Martin Rasmussens konklusioner."

Mere fra MediaWatch

Peter Graulund anker nederlag til landsretten

Fodboldkommentatoren tabte sag om uberettiget fyring i byretten, hvor han også blev pålagt at betale en erstatning på 90..000 kr. til det tidligere Nordic Entertainment Group (Nent), nu Viaplay Group.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs