MediaWatch

TV 2 forslår selvregulering om børnereklame

" “Det er meget glædeligt, at Birgitte Tufte selv peger på selvregulering som en løsningsmulighed. Tufte understreger oven i købet, at følgerne af et forbud vil være flytning af reklamer til de engelske kanaler TV3 og TvDanmark, at et forbud ofte vil blive forsøgt omgået, at der vil opstå nye måder at markedsføre til børn, og at det vil være svært at definere, hvornår en reklame retter sig til børn under 12 år, siger Marianne Pittelkow, leder af TV 2s reklamejuridiske afdeling, Pittelkow understreger, at et samarbejde om selvregulering allerede er etableret. Gruppen bag dette består af repræsentanter for annoncører, Dansk Annoncørforening, Danske Reklamebureauers Brancheforening og TV 2. "" Selv om de danske regler om TV-annoncering til børn er meget restriktive, undersøger arbejdsgruppen flere metoder til selvregulering end dem, der allerede er taget i anvendelse. Arbejdet foregår selvfølgelig i fuld overensstemmelse med forbrugerombudsmandens vejledning om markedsføring til børn"", siger Marianne Pittelkow."

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs