En del af Watch Medier

MediaWatchonsdag1. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
17.09.1999kl. 01.00

TV-reklamemængde steget

MediaWatch

"Det er især TV3, hvis markedsandel på området er steget kraftigt, der står bag forøgelsen. Kanalen sendte fra januar til juni i år 326 reklamer dagligt mod blot 230 i fjor. Dertil kommer, at søsterkanalen 3+ har udvidet sin program-sendetid til næsten det dobbelte og nu viser 170 daglige tv-spots. TV3 hævede ellers i 1. halvår 1998 prisen på tv-reklamer for at reducere antallet og dermed mindske seernes træthed over for dem. Informationschef for TV3 Niels Jørgen Langkilde er dog ikke bekymret. »Vi følger udviklingen meget nøje, men frafaldet i vores reklameblokke er stadig meget lavt, og der er heller ikke andre alarmklokker, der ringer. Vi er tværtimod glade for, at vores øgede antal seere har givet flere reklamekunder«, siger Langkilde. 414 annoncører står bag de i alt 1,4 mia. kr., tv-stationerne får ind på salg af reklametid. Dermed er antallet af annoncører stort set uændret i forhold til 1998, og stigningen skyldes altså, at de aktive har øget reklametrykket på tv markant. Det gælder især Thorn EMI, der sidste år var nummer syv på Top 10-listen, men i dag er nummer ét med en tv-investering i årets første seks måneder på 72,5 mio. kr. ts mere, end hvad Tele Danmark-koncernen brugte i hele 1998. Tele Danmark kommer langt bagefter med 47,8 mio. kr., mens start- 90ernes største tv-annoncør, Always-, Ariel- og Pampers-koncernen Procter & Gamble, må tage til takke med en tredjeplads. Thorn EMIs højdespring skyldes først og fremmest en markant satsning på musikmarkedet gennem CMC Records, der har promoveret 26 cd-udgivelser i perioden."

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Fokus
Gitte Rabøl og Marion Hannerup fortæller om, hvordan de første to år af deres arbejde med mediebranchens kønsbalance i nordisk perspektiv har vist, at Danmark står bagerst i forhold til de andre lande. | Foto: Melissa Kühn Hjerrild

Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling

Mediebranchen har sovet i timen, mens lande som Sverige, Norge og Island har arbejdet systematisk med at få flere kvinder ind i toppen af magthierarkiet. Det bør de danske virksomheder lære af, fortæller to tidligere mediedirektører fra DR og Dagens Medicin.
  • Rådgiver: Målet bør være maks 60 pct. mænd i øverste ledelse
  • JFM-topchef om kønsbalance: "Vi fremstår som en gammeldags virksomhed"

For abonnenter

Foto: Manu Fernandez/AP/Ritzau Scanpix
Digital

Streamingtjeneste dømt for brud på ophavsretten for streaming af fodbold

For abonnenter

Foto: Aller Foto
Ugeblade & Magasiner

Aller Media hyrer ny direktør

For abonnenter

Photo: Pr/podimo
Navne

Podimo ansætter produktdirektør og vækstchef fra techtop

For abonnenter

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Digital

Politiker har separat telefon til Tiktok: Frygter datahøst

Foto: Pr / Postnord
Medienyt

Postnords danske forretning giver stort underskud i 2022

Seneste nyt

  • Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling – 12.25
  • Politiker har separat telefon til Tiktok: Frygter datahøst – 11.45
  • Podimo ansætter produktdirektør og vækstchef fra techtop – 11.15
  • Postnords danske forretning giver stort underskud i 2022 – 10.46
  • Russisk domstol idømmer kritisk journalist otte års fængsel – 10.25
  • Aller Media hyrer ny direktør – 09.50
  • Streamingtjeneste dømt for brud på ophavsretten for streaming af fodbold – 09.33
  • JP/Politikens klimaambitioner er uberørte af sløjere økonomi – 08.25
  • Center for Cybersikkerhed hæver trusselsniveauet – 08.08
  • Hjemløseavisen Hus Forbi hæver prisen – 07.45
  • Snap ser omsætningsfald i første kvartal – 07.12
  • Lise Rønne stopper hos Gyldendal – 31. jan.
  • It-selskab for influencer marketing henter friske millioner fra investorer – 31. jan.
  • Topchef om nedbemanding: "Postnord skrumper ikke konsistent" – 31. jan.
  • Pluto TV henter nordisk PR-chef fra Viaplay – 31. jan.
Flere nyheder

Job

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Life science journalist

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Watch Job

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Tilbudschef - NCC Renovering Vest

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

  • Head of Business Development

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

Se flere jobs

Job

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Life science journalist

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge