MediaWatch

Status: Mediemarkedet 1999

Seerandele blandt alle kanaler 4+, Uge 1-35, 1999.

TV2 35,5%
DR2 2,6%
3+ 2,6%
Andre 12,1%

Trend: DR1 og TV 2 har mistet en smule terræn siden 1998. Succeshistorierne er søsterkanalerne 3+ og DR2, der er ligeved at fordoble deres andele. TV3 står stabilt, mens TvDanmark fortsætter sin vækst.

Seerandele blandt kommercielle kanaler 15-50 år. Uge 1-35 1999.

TV2 54,8%
TvDanmark 16,8%

Trend: På det kommercielle marked har TV 2 i år afleveret temmelig mange af de kommercielt attraktive seerandele - de 15-50-årige - til rivalerne hos TvDanmark og TV3/+3.

Lytterandele blandt radiostationer

Trend: DR-radios høje andel af radioforbruget er svagt vigende i år og må forventes at vige yderligere som følge af en række mere offensive initiativer på det kommercielle radiomarked, der skyldes forventninger om en liberalisering - herunder øget distribution til Voice og introduktionen af Radio2 på FM.

Mere fra MediaWatch

Eventchef på Gyldendal stopper

Efter knap fire år på forlaget, hvor hun har arbejdet for at åbne Gyldendal mere op for læserne, har eventchef fået nyt job.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs