Status: Mediemarkedet 1999
Seerandele blandt alle kanaler 4+, Uge 1-35, 1999.
TV2 35,5%
DR2 2,6%
3+ 2,6%
Andre 12,1%
Trend: DR1 og TV 2 har mistet en smule terræn siden 1998. Succeshistorierne er søsterkanalerne 3+ og DR2, der er ligeved at fordoble deres andele. TV3 står stabilt, mens TvDanmark fortsætter sin vækst.
Seerandele blandt kommercielle kanaler 15-50 år. Uge 1-35 1999.
TV2 54,8%
TvDanmark 16,8%
Trend: På det kommercielle marked har TV 2 i år afleveret temmelig mange af de kommercielt attraktive seerandele - de 15-50-årige - til rivalerne hos TvDanmark og TV3/+3.
Lytterandele blandt radiostationer
Trend: DR-radios høje andel af radioforbruget er svagt vigende i år og må forventes at vige yderligere som følge af en række mere offensive initiativer på det kommercielle radiomarked, der skyldes forventninger om en liberalisering - herunder øget distribution til Voice og introduktionen af Radio2 på FM.