Status: Mediemarkedet 1999

MediaWatch

Seerandele blandt alle kanaler 4+, Uge 1-35, 1999.

TV2 35,5%
DR2 2,6%
3+ 2,6%
Andre 12,1%

Trend: DR1 og TV 2 har mistet en smule terræn siden 1998. Succeshistorierne er søsterkanalerne 3+ og DR2, der er ligeved at fordoble deres andele. TV3 står stabilt, mens TvDanmark fortsætter sin vækst.

Seerandele blandt kommercielle kanaler 15-50 år. Uge 1-35 1999.

TV2 54,8%
TvDanmark 16,8%

Trend: På det kommercielle marked har TV 2 i år afleveret temmelig mange af de kommercielt attraktive seerandele - de 15-50-årige - til rivalerne hos TvDanmark og TV3/+3.

Lytterandele blandt radiostationer

Trend: DR-radios høje andel af radioforbruget er svagt vigende i år og må forventes at vige yderligere som følge af en række mere offensive initiativer på det kommercielle radiomarked, der skyldes forventninger om en liberalisering - herunder øget distribution til Voice og introduktionen af Radio2 på FM.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også