MediaWatch

Status: Mediemarkedet 1999

Seerandele blandt alle kanaler 4+, Uge 1-35, 1999.

TV2 35,5%
DR2 2,6%
3+ 2,6%
Andre 12,1%

Trend: DR1 og TV 2 har mistet en smule terræn siden 1998. Succeshistorierne er søsterkanalerne 3+ og DR2, der er ligeved at fordoble deres andele. TV3 står stabilt, mens TvDanmark fortsætter sin vækst.

Seerandele blandt kommercielle kanaler 15-50 år. Uge 1-35 1999.

TV2 54,8%
TvDanmark 16,8%

Trend: På det kommercielle marked har TV 2 i år afleveret temmelig mange af de kommercielt attraktive seerandele - de 15-50-årige - til rivalerne hos TvDanmark og TV3/+3.

Lytterandele blandt radiostationer

Trend: DR-radios høje andel af radioforbruget er svagt vigende i år og må forventes at vige yderligere som følge af en række mere offensive initiativer på det kommercielle radiomarked, der skyldes forventninger om en liberalisering - herunder øget distribution til Voice og introduktionen af Radio2 på FM.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs