Kun 30% af danskerne mener, at det er skadeligt for børn at se TV-reklamer. 64% mener nej. 54% mener, at der skal være ens regler for såvel danske landbaserede kanaler, som de udenlandske satellitkanaler. Kun 35% mener, at det er i orden at gennemføre et ensidigt dansk forbud, viser analyse fra I&A. Der har i den seneste tid været megen debat om kulturminister Elsebeth Gerner Nielsens forslag om at gennemføre et ensidigt dansk forbud mod TV-reklamer før og efter børneprogrammer. Et forslag, som vil ramme de kommercielle TV-kanaler, som opererer under dansk lovgivning - i dag de to landbaserede kanaler, TV2 og TvDanmark. For at få befolkningens holdning til dette spørgsmål belyst, har TvDanmark bedt analyseinstituttet I&A Opinion om at gennemføre en undersøgelse. Undersøgelsen, som omfatter et repræsentativt udsnit af den danske befolkning på i alt 1.07 gennemførte telefoninterviews, er blevet gennemført i perioden 2.-6. juli 1999. Undersøgelsen omfatter udelukkende personer, som er 18 år eller derover. glæder mig over, at et flertal af befolkningen tilsyneladende deler denne opfattelse, mens kun et mindretal støtter kulturministeren i hendes bestræbelser. Kilde:
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.