MediaWatch

Dansk fodbold har tabt en million seere

I løbet af forårssæsonen 1998 opnåede fodboldklubberne og deres sponsorer kontakt med 2,339 millioner danskere gennem fodbolddækningen på DR/TV2. I forårssæsonen i år opnåede man kun kontakt med 1,371 millioner danskere. Tallet kan ikke forklares med, at TV3 kun kan ses af 70 pct. af befolkningen, skriver Børsen. Fodboldturneringens hovedsponsor, Bryggerigruppen (Faxe), reagerer dog afdæmpet på tallene: - Men selvfølgelig er det da et kedeligt tal, og vi drøfter da også med vores partnere, hvordan vi kan rette det op, siger marketingsdirektør Leif Rasmussen.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs