MediaWatch

Dansk fodbold har tabt en million seere

I løbet af forårssæsonen 1998 opnåede fodboldklubberne og deres sponsorer kontakt med 2,339 millioner danskere gennem fodbolddækningen på DR/TV2. I forårssæsonen i år opnåede man kun kontakt med 1,371 millioner danskere. Tallet kan ikke forklares med, at TV3 kun kan ses af 70 pct. af befolkningen, skriver Børsen. Fodboldturneringens hovedsponsor, Bryggerigruppen (Faxe), reagerer dog afdæmpet på tallene: - Men selvfølgelig er det da et kedeligt tal, og vi drøfter da også med vores partnere, hvordan vi kan rette det op, siger marketingsdirektør Leif Rasmussen.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs