MediaWatch

Tele Danmark forgylder sig selv

»Tele Danmark tjener overvældende på det her. Jeg har ikke indtryk af, at der er ret mange steder, hvor kabelselskaberne henter så mange penge hjem«, siger medieforskeren Preben Sepstrup.
En del steder i landet har Tele Danmark givet rabat til medlemmer af antenneforeninger, som har deres eget anlæg, og her har teleselskabet til gengæld sparet en del anlægsudgifter.
Tele Danmark Kabel TVs programdirektør Torben Thune mener ikke, selskabet har hævet prisen for meget: »Det er markedsprisen, og vi ligger ganske fornuftigt i forhold til andre operatører i markedet. Vi har haft nogle meget store anlægsudgifter på nettet, som også skal opgraderes, det koster at holde det i gang«, siger han, der mener, at antenneforeninger selv ville hente programmerne hjem fra satellit, hvis prisen var for høj. Torben Thune lover, at Tele Danmark vil prøve at presse programpriserne hos tv-stationerne.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs