MediaWatch

Svær øvelse for MTG

TV3 forsøger sideløbende at komme ind i Tele Danmarks kabel-net med radiostationen Power Hit Radio, der især henvender sig til unge. Hvis det lykkes, og planen om et samarbejde med flere lokalradioer også falder i hak, kan TV3 tilbyde reklametid i et bredt udbud af radio- og tv-kanaler. Når TV3 også vil tilbyde landsdækkende sport til de lokale radioer, hænger det sammen med, at TV3 har rettighederne til Superliga-fodbold. I øjeblikket er de videresolgt til DR, men de kan kaldes tilbage med få måneders varsel.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs