MediaWatch

Lille vækst for TV

Adfacts er branchens mest anvendte målestok for omsætningen på forskellige media. Samlet ligger TV som mediagruppe på index 118. Print som helhed kommer halvskidt ud af de første måneder af 1999 med index 98. Den manglede annonceoverenskomst har skabt uro på dagbladsmarkedet, og det har ført til en nuanceret udvikling for de store aviser: Værst er det gået for Aktuelt og bedst for Politiken.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs