MediaWatch

Mere hip-hop og mindre giro 413

Den eneste afvigelse var ungdommens 12-20 årige, som foretrækker de kommercielle radio- og TV-stationer. Bjrøn Erichsen siger, at dette forhold nemt kunne ændres, hvis blot DR indkøbte amerikanske ungdomsserier - men ser i øvrigt ingen anledning til at gøre det - for det de andre jo. DR vil hellere producere egne programmer til ungdomen. P3 vil dog justere på profilen for at tiltrække de unge, hvilket betyder, at der i fremtiden vil være mere hip-hop og dancemusik og mindre giro 413, siger radiodirektør Leif Lønsmann.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs