MediaWatch

NAB 1999 en øjeåbner af format

Forbrugerne er for alvor ved at tage digitalt tv til sig og det sætte sig for alvor spor på årets udstilling. At digital tv nu endelig slår igennem på konsument markedet, skyldes først og fremmest internettets succes over de sidste 4 år. Forbrugerne har nu fået færten af, at informationer og underholdning kan leveres på det tidspunkt der passer den enkelte forbruger bedst. Denne forbruger bekvemmelighed er et af Internettets største succes parametre og sådan vil de fleste forbrugere også gerne se TV. Luk op for udsendelserne og yndlingsfilmen lige præcist når det passer ind i familiens rytme – og en mulighed som f.eks at kunne pause TV-Avisen, når man lige skal ud og forrette sin nødtørst er også en bekvemmelighed der tiltaler de fleste. Og sådan kommer digitalt forbruger Tv til at fungere over de næste år.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs