MediaWatch

Ældre er lette at nå - de unge svære

"Det er rigtigt, at bl.a. TMP gerne så flere ""ungdomsprogrammer"" i den bedste sendetid. Men det skyldes udelukkende, at de yngre seere er vanskelige at ramme, forklarer han. - Selvfølgelig er vi også interesserede i ældre seere. Men de ser så meget tv, at de i forvejen rammes af reklamerne. Det er de unge, der er vanskelige at nå, siger han. Til illustration af problemstillingen nævner han, at hvis en yngre seergruppe ser en bestemt reklame 100 gange, så vil den ældre seergruppe typisk se den samme reklame 150 gange. Ifølge Herman Haraldsson har bl.a. TMP flere gange gjort TV 2 opmærksom på problemet, men kritikken er tilsyneladende blot taget til efterretning - hvorefter alt er fortsat som tidligere, konstaterer han. På spørgsmålet, om TV 2 burde efterligne programplanlægningen fra TV3 og TV Danmark, der i højere grad sender amerikanske serier frem for dansk tv, siger Herman Haraldsson: - Nej, de skal ikke sende det samme. Men de skal heller ikke tage fejl af, at en stor del af befolkningen godt kan lide udenlandske serier, som ofte er af en høj kvalitet, siger han. - De skal også passe på den forfængelighed, der siger, at det skal være dansk det hele. Han ser TV 2's udspil om lavere reklamepriser som et sundt tegn på, at markedet fungerer. - De har ledig reklametid. Og når de nu har været igennem nogle prisstigninger, som markedet ikke kunne bære, så er det godt, at de reagerer sådan. Det skal de gøre, mener Herman Haraldsson."

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs