MediaWatch

Ældre klemt i TV-krigen

"De ældre kan ikke identificere sig med den verden, der vises på TV, siger medieforsker Birgitte Tufte, der har lavet undersøgelsen ""Ældres syn på TV"". Senest er TV2 også kommet til den erkendelse, at man skal have flere yngre seere. Godt nok er gruppen af danskere over 50 år bedre stillet økonomisk end nogen sinde, men de bruger ikke pengene. ""Ældre har jo i forvejen alt og er ikke så købelystne, siger media director Peter Gottfredsen, The Media Partnership. ""Annoncørerne er meget fokuseret på de 20-50-årige, fordi de står foran eller midt i store investeringer og måske også har børn"""

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs