MediaWatch

Ældre klemt i TV-krigen

"De ældre kan ikke identificere sig med den verden, der vises på TV, siger medieforsker Birgitte Tufte, der har lavet undersøgelsen ""Ældres syn på TV"". Senest er TV2 også kommet til den erkendelse, at man skal have flere yngre seere. Godt nok er gruppen af danskere over 50 år bedre stillet økonomisk end nogen sinde, men de bruger ikke pengene. ""Ældre har jo i forvejen alt og er ikke så købelystne, siger media director Peter Gottfredsen, The Media Partnership. ""Annoncørerne er meget fokuseret på de 20-50-årige, fordi de står foran eller midt i store investeringer og måske også har børn"""

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs