Bilgrav bakker op om direktionen

MediaWatch

"Årsagen til TV2s problemer er faldende reklameindtægter på et marked, hvor TV3 og TvDanmark har snuppet en masse attraktive kunder, fordi de appelerer mere til de unge seere. ""Vi kommer ikke igen om tre måneder, og siger vi skal spare yderligere 50 mio. kr.. Det nye budget er det mest konservative vi har lagt i ti år,"" siger salgschef Henrik Dyring, som har måttet konstatere, at TV2s markedsandel nu er nede på 60 procent af reklamemarkedet, hvor man tidligere havde skønnet på 66 procent. Samlet omsætter TV2 for ca. 1,2 mia. kr. ""For en uge siden bedømte vi, hvordan salget ville gå resten af året, og det var meget dårligere, end vi havde regnet med i april,"" siger Jørgen Flindt Pedersen. Henrik Dyring erkender, at den slags fejlvurderinger ikke ser godt ud, men ingen af de tre medlemmer i direktionen ser nogen grund til, at det skulle få konsekvenser for dem selv."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også