"Årsagen til TV2s problemer er faldende reklameindtægter på et marked, hvor TV3 og TvDanmark har snuppet en masse attraktive kunder, fordi de appelerer mere til de unge seere. ""Vi kommer ikke igen om tre måneder, og siger vi skal spare yderligere 50 mio. kr.. Det nye budget er det mest konservative vi har lagt i ti år,"" siger salgschef Henrik Dyring, som har måttet konstatere, at TV2s markedsandel nu er nede på 60 procent af reklamemarkedet, hvor man tidligere havde skønnet på 66 procent. Samlet omsætter TV2 for ca. 1,2 mia. kr. ""For en uge siden bedømte vi, hvordan salget ville gå resten af året, og det var meget dårligere, end vi havde regnet med i april,"" siger Jørgen Flindt Pedersen. Henrik Dyring erkender, at den slags fejlvurderinger ikke ser godt ud, men ingen af de tre medlemmer i direktionen ser nogen grund til, at det skulle få konsekvenser for dem selv."
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.