MediaWatch

Tele Danmark frygter konkurrencen fra det ny nordiske tele-gigant

Tele Danmark mener, at det ny Telia/Telenor opnår en dominerende position på erhvervsmarkedet med 40% af markedet. Telia har erklæret sig villig til at sælge Telia Norge A/S, men først når alle relevante godkendelser foreligger. Tele Danmark mener også, at Telia skal frasælge sin andel på 33% i det svenske selskab Telenordia. Det danske teleselskab er dog ikke alene tilfreds med frasalg, men ønsker også ændringer i hhv. den svenske og norske lovgivning. Der skal gives adgang til at [Tele Danmark] bruge ledningsnettet og den overskydende kapacitet på lige vilkår. Det er principielt den samme situation som Tele Danmark på eget marked er stillet i, og hvor hjemmeværende konkurrenter måske mener, at det er noget svært at trænge igennem forhandlingerne med Tele Danmark om vilkårene.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs