En del af Watch Medier

MediaWatchmandag30. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
07.05.1999kl. 01.00

TV 2s tolkning af børnereklameregler får opbakning

MediaWatch

"To af de tre klager kommer i øvrigt fra DR-programmet Børnerapporten. I to af reklamerne benyttes ordet ""kun"" om prisen på henholdsvis et Happy Meal-produkt fra McDonalds og på spillet Nintendo. TV 2 har godkendt denne fremgangsmåde, fordi der i reklamerne er tale om, at produkterne sælges til en pris, som er lavere end normalt. Og fordi reklamerne ikke giver børn og unge en urealistisk opfattelse af produkternes værdi. Radio- og TV-Reklamenævnet skriver i sin afgørelse blandt andet: Radio- og TV-Reklamenævnet skriver i sin afgørelse, at børn og unge under 14 år må medvirke i reklamer, når de fremtræder ""som en naturlig del af det afbildede miljø"" - og at det er tilfældet i Cheez Dippers""-reklamen, idet produktet primært er beregnet til børn. - Afgørelsen understreger, at det er en 100 procent rigtig praksis, vi har benyttet, siger lederen af TV 2s reklamejuridiske afdeling, Marianne Pittelkow."

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Norsk-ejede Bring søger nu flere pakkeshops, efter Postnord har skåret 200 butikker fra i | Foto: Jens Hartmann
Aviser

Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding

Kort efter Postnord har valgt at nedskalere, går konkurrenten Bring i offensiven og vil udbygge netværket af pakkeudleveringssteder.
  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"
  • Dao skærer ledelsen til og omstiller forretningen i økonomisk modvind
Foto: Ida Marie Odgaard
Digital

Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder

For abonnenter

Stig Møller Christensen er digital og kommerciel direktør på TV 2. | Foto: TV 2 / Miklos Szabo
TV

TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord

For abonnenter

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

For abonnenter

Foto: Kmd / Pr
Navne

KMD ansætter ny pressechef

For abonnenter

Foto: Pr/bauer Media Group
Radio

Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige

For abonnenter

Seneste nyt

  • Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder – 11.20
  • Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding – 10.44
  • Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige – 10.05
  • KMD ansætter ny pressechef – 09.17
  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 08.17
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 07.32
  • Berlingske sagsøgt for foto med valmue-maleri i baggrunden – 07.10
  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om" – 27. jan.
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 27. jan.
  • Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten – 27. jan.
  • Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner – 27. jan.
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører – 27. jan.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008 – 27. jan.
  • Britisk universitet etablerer podcastcenter og uddannelse – 27. jan.
  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023 – 27. jan.
Flere nyheder

Job

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Watch Job

  • Senior Porteføljemanager

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Business Intelligence Specialist

  • Head of Compliance, DLA Piper Denmark

  • Centerdirektør til Sønderborg

Se flere jobs

Job

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge