MediaWatch

TV2 kan placere sig ud af problemerne

"I dag er det typisk danske programmer, der dominerer sendetiden omkring klokken 20, og meget tyder på, at den slags koster unge seere. De unge er nemlig i høj grad flyttet til TV3 og TV Danmark, der rammer målgruppen bedre. Carat Danmark, der står bag en ny undersøgelse af de helt unges medievaner, bekræfter Gallups seertal. Marketingchef Henrik Jensen, Carat, siger, at TV 2 allerede har de programmer, der kan tiltrække de unge seere. De sendes bare på forkerte tidspunkter. Carat har lavet lignende undersøgelser i andre lande, og i Norge og Finland er den amerikanske serie, ""Ally"", den mest populære blandt de helt unge. Samme serie sendes på TV 2, men er her i landet ikke nær så populær som andre serier. Det skyldes formentlig, at den sendes uden for den bedste sendetid. - TV 2 sender Lykkehjulet i prime access, (18 og 20.0), siger Henrik Jensen, som er sikker på, at TV 2 kunne score langt flere unge seere ved blot at flytte en serie som Ally. For den ældre generation ligger det naturligvis lige for at betegne de unge som useriøse, når man ser på deres medievalg. Men det afviser Henrik Jensen. - De er ikke useriøse. Vi kan f.eks. se, at de betragter en god uddannelse som det vigtigste overhovedet. De vil bare have information på en underholdende måde. Og jeg tror, at vi vil se medierne ændre sig, efterhånden som disse unge bliver ældre og tager deres værdier med sig, siger han."

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs