MediaWatch

Radiovækst på 400 pct

NRR står bag bl.a. The Voice stationerne i København, Århus og Odense. Desuden fungerer virksomheden som nationalt salgsselskab for Radio Jylland, (ANR i Ålborg, Radio Viborg, Radio ABC i Randers og VLR i Vejle samt Radio Victor i Esbjerg). Af konkurrencemæssige årsager ønsker SBS ikke at opgive tal for omsætningen. Men af en pressemeddelelse fremgår, at den er steget 28 pct. fra 1997 til 1998. Og på denne stigning i omsætningen er det lykkedes at få overskuddet på den primære drift til at stige med ikke mindre end 400 pct. - fra 1,3 mill. kr. i 1997 til 6,5 mill. kr. sidste år. I en kommentar til udviklingen inden for radioaktiviteterne siger Jesper Sehested Lund, at man stædigt vil fortsætte opbygningen af det, han kalder Danmarks stærkeste radiobrand, The Voice. Desuden vil man fortsætte det frugtbare samarbejde med de ledende radiostationer, i Jylland. Han betegner det som meget tilfredsstillende, at det er lykkedes at skabe en forretning på at drive kommerciel lokalradiovirksomhed. Især når man betænker, at Danmark har den mest restriktive radiolovgivning i Europa.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs