TV 2's mål er at starte en ekstra digital kanal, TV 2 D, der i et samarbejde mellem TV 2 Danmark og TV 2-regionerne skal sende et bredt udbud inden for bl.a. dansk kultur, sport, undervisning, information og debat. følge TV 2's beregninger vil det i opstartsfasen koste 300 mio. kr. ekstra om året at drive den nye kanal. Hovedparten, 250 mio. kr., mener stationen skal hentes fra licensmidlerne. De resterende 50 mio. kr. regner TV 2 med at få fra bl.a. reklamer og brugerbetaling. Stationen vurderer samtidig, at det ikke vil være muligt at hente pengene fra det eksisterende budget, uden at det vil betyde kraftige forringelser for TV 2's position og public service-forpligtelser.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.