MediaWatch

TV2 beder om mere licens

TV 2's mål er at starte en ekstra digital kanal, TV 2 D, der i et samarbejde mellem TV 2 Danmark og TV 2-regionerne skal sende et bredt udbud inden for bl.a. dansk kultur, sport, undervisning, information og debat. følge TV 2's beregninger vil det i opstartsfasen koste 300 mio. kr. ekstra om året at drive den nye kanal. Hovedparten, 250 mio. kr., mener stationen skal hentes fra licensmidlerne. De resterende 50 mio. kr. regner TV 2 med at få fra bl.a. reklamer og brugerbetaling. Stationen vurderer samtidig, at det ikke vil være muligt at hente pengene fra det eksisterende budget, uden at det vil betyde kraftige forringelser for TV 2's position og public service-forpligtelser.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs