MediaWatch

Danmarks Radio står midt i et dilemma

Valget er problematisk , men nødvendigt. I fremtidens vildtvoksende medielandskab er politisk korrekte intentioner langt fra nok til at sikre interessen fra seere og lyttere. DR's generaldirektør Christian S. Nissen vurderer, at en klar profil med høj troværdighed er DR's eneste chance for at markere sig overfor kommericelle tv-stationer. 'Der vil altid være visse ting, som markedet ikke kan levere. Jo mere smalt, samfundskritisk eller finkulturelt, jo mere svigter markedet,' siger Christian Nissen 'Hvis vi besluttede ikke at sende film og fodbold på DR1, ville vi få et meget lille seertal til dokumentarstof og TV-Avisen. Vi ville kun henvende os til præster og gymnasielærere - til kultur eliten. Man kan selvfølgelig spørge, hvorfor vi skal lave det som Børge og Bettina ved pølsevognen vil have, når det i forvejen sendes på TV3, men hvis ikke vi gjorde det, ville vi kun komme til at lave tv for den gruppe af befolkningen, der i forvejen er kulturelt velforsynede,' siger Christian Nissen.

Mere fra MediaWatch

Koda opponerer mod ny musikpolitik i DR

Nye retningslinjer i DR betyder, at kommercielt udgivet musik som udgangspunkt ikke længere skal bruges i programmer. Men public service-stationen bør have fokus på andet end katalog-musikken, mener Kodas adm. direktør.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs