Yahoo! ind i inter-tv med købet af broadcast.com

MediaWatch

" Det interessante bliver imidlertid ifølge Peter Kragh Halling, i hvilken udstrækning resultaterne af denne handel vil fremskynde det udskillelsesløb, der også i Danmark er ved at ske opå internetområdet. Broadcast.com blev grundlagt i 1995 og leverer i hundredevis af live og on-demand audio- og videoprogrammer til 800.00 daglige brugere. Selskabet distribuerer bl.a. programmer fra 385 radiostationer og 40 tv-stationer som BBC World Service, A. H. Belo Corporation, CNN Audioselect and Granite Broadcasting; 420 college and professional sportsorganisationer som Major League Baseball og National Hockey League; og CDer, film and audiobøger. Broadcast.coms Forretningsservice gruppe leverer live og on-demand turnkey Internet broadcasting services til i hundredevis af virksomheder, herunder AT&T, Dell, Forbes, Harvard University, Intel og Microsoft. Broadcast.com tilbyder også multimedia annoncering på nettet, bl.a. audio og video portalreklamer, reklamespots i broadcast.com programmering, samt kanal- og event sponsorships.Yahoo! vil sprede tv- og radioprogrammer over hele verden. - Vi har inden for kort tid set, hvorledes der tales stadig mere om en egentlig sammensmeltning af radio, tv og internet til én størrelse, og med købet af broadcast.com er Yahoo! tæt på dette mål. Vi kan derfor stå i en situation, hvor også de danske aktører tvinges til at rykke sammen for at opnå nogle størrelser og resultater, der kan gøre sig gældende i et større og blivende regi, siger Peter Kragh Halling."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også