MediaWatch

TV2s prøveballon

Salgs- og marketingdirektør Henrik Dyring siger, at initiativet er langsigtet og retter sig mod de nye muligheder, der kommer med indførelse af digitalt tv med en horisont på 5-10 år. Brugerbetalingen skal ifølge TV2s vision afløse den nuværende licensbetaling, som i år med 13,5% af den samlede pulje udgør 394 mio. kr. mod DRs 2,5 mia. kr. Samtidig mener Henrik Dyring, at der må findes en politisk løsning på TV2s public service forpligtelse. Begrundelsen for indførelse af brugerbetaling på TV2 har sammenhæng med, at en række programtyper, ikke mindst sporten, fortsat byder på voldsomme prisstigninger, og at de kommercielle reklameindtægter ikke kan øges i samme takt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs