Begrænset TV-priskrig en realitet

MediaWatch

»Der ligger ikke noget stort, uopdyrket potentiale i Danmark for TV-stationerne,« erkender direktør i TV 2 Reklame, Henrik Dyring. Danmark ligger pænt midt i øverste del af listen over, i hvilke vesteuropæiske lande der bruges flest TV-reklamekroner pr. seer. Samtidig siger Dyring, at Danmark med tre-fire kommercielle kanaler nok har »nået den absolutte grænse for, hvor mange der er plads til.«. De fire nævnte kanaler har konstant i 90'erne stået for 85 procent af TV-kiggeriet. TV2 hævede priserne på den statslige reklamekanal markant fra nytår. Men allerede for den kommende måned er de sænket kraftigt med rabatter på op til 50 procent - en sand priskrig, som dog skal begrænses til kun at gælde i marts måned. »TV 2 er pludselig blevet til at tale med. Det skyldes konkurrencen. Før kunne de bare sætte priserne,« er kommentaren fra TvDanmarks adm. direktør Jesper Lund. Andre, derimod, betegner TV 2s pludselige prisfald som et svaghedssignal, fordi det er markedslederen, som nu dumper priser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også