MediaWatch

TV 2 skærper programlægningen

TV 2 vil satse bredt og dansk i primetime, hvor broderparten af TV-kanalernes shares bygges. I dag bestiller TV 2s programchef et program, som skal løse en opgave i et givent timeslot. Målet er at TV 2 fastholder en markedsandel på 38 pct., som er skredet fra højdepunktet i 1995 på 42 pct. TV 2 forventer at blive sat under pres over hele fladen, men man venter især konkurrence på morgen TV fladen. Eftermiddagsfladen presses allerede af TV3 og TvDanmark, mens DR vil gøre alt for at fravriste TV 2 shares på nyhederne kl. 19.0 og 22.0.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats udpeger ny ledelse efter Le Gammeltofts exit

Adm. direktør og stifter af Heartbeats forlod medieselskabet i sidste uge. Finansdirektør i Aller Media bliver midlertidig direktør i selskabet, mens Heartbeats’ chefredaktør, vicedirektør og kommerciel direktør skal stå for at videreudvikle mediebrandet.

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs