MediaWatch

TV 2 skærper programlægningen

TV 2 vil satse bredt og dansk i primetime, hvor broderparten af TV-kanalernes shares bygges. I dag bestiller TV 2s programchef et program, som skal løse en opgave i et givent timeslot. Målet er at TV 2 fastholder en markedsandel på 38 pct., som er skredet fra højdepunktet i 1995 på 42 pct. TV 2 forventer at blive sat under pres over hele fladen, men man venter især konkurrence på morgen TV fladen. Eftermiddagsfladen presses allerede af TV3 og TvDanmark, mens DR vil gøre alt for at fravriste TV 2 shares på nyhederne kl. 19.0 og 22.0.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs