MediaWatch

TvDanmark advarer leverandører

TvDanmark i København er for nylig blevet kritiseret for at have sendt programmer, der var betalt reklame. Direktør Jesper Lund slår fast, at TvDanmark følger dansk lovgivning 100%. Han står dog samtidig til lyd for, at TV-kanaler afprøver lovens grænser på de områder, hvor loven er uklar. Det gælder f.eks. sponsorområdet, hvor også TV2 afprøver lovens rammer til yderste grænse med sponsorater af vejret. Lund ønsker klarere færdselsregler på medieområdet, og havde håbet at medieforliget ville tage fat på problemet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs