MediaWatch

DR nyheder opruster

. På TV opdateres den grafiske præsentation ved at lade det gamle TV-Avis øje vende tilbage til skærmen. På radio får Radioavisen ny jingle, der er lydmæssigt beslægtet med TV-avisens nye introjingle. Den harmoniserede præsentation repræsenterer, at DRs nyhedsredaktioner smelter sammen til én, således at alle journalister i princippet producerer til alle DRs nyhedsmedier. Digitaliseringen af radioproduktionen betyder bl.a., at nyhederne er hurtigere fremme til lytterne, og at stof fra de regionale DR-radioer i højere grad bidrager til at radioavisen skaber egne nyheder.

Mere fra MediaWatch

Koda opponerer mod ny musikpolitik i DR

Nye retningslinjer i DR betyder, at kommercielt udgivet musik som udgangspunkt ikke længere skal bruges i programmer. Men public service-stationen bør have fokus på andet end katalog-musikken, mener Kodas adm. direktør.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs