MediaWatch

Vrede over prisstigning på TV

Denne gang med 7% plus et 10% tillæg for primetime. Gallups tal viser, at TV2s programudbud ikke appellerer til de kommercielt interessante målgrupper, de 19-50 årige. Vi står overfor et betydelig ringere produkt end tidligere. Vi kommer til at betale for, at TV2 opfylder deres public service forpligtelser, og det vil vi ikke, mener TMP. TV2 siger at omkostningerne for en TV-kanal stiger, og hvis man vil fastholde sin position, er man nødt til at øge indtægterne. TV2 har øremærket de øgede indtægter til flere danske programmer.

TV2 afviser endvidere kritikken med, at mediabureauerne tidligere har kritiseret TV2 for at miste seere til DR, således at der var udbudt færre kommercielle ratings. Det mener TV2, at man nu gør en indsats for at vinde tilbage. TV3 og TvDanmark har ikke meldt ud om priser. TV3 har dog sagt at priserne bliver på 1998 niveau i januar og februar.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs