MediaWatch

TV-klassens frække dreng

Kanalen programmeres i højere grad aggressivt efter yngre mænd med f.eks. docu-soapen Stripperkongens Piger, Se det ske og 48 timer. Den mere aggressive linie er et udtryk for konkurrencen om at råbe seerne op, siger TvDanmarks direktør Jesper Sehested Lund. Der er generelt meget mere sex på skærmen i talkshows og dokumentarprogrammer. Især på de rene kommercielle kanaler, selv om TV2 også har sendt sexede ting som f.eks. serien "Sex i 90erne".

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs