MediaWatch

TV3 spinder guld på fodbold

Det sker ved at få 1,2 mio. kunder til at betale en lav månedlig abonnementspris for den TV3-kanal, der tidligere var gratis. Ved at købe de danske fodboldrettigheder skaffer TV3 sig samtidig bedre seertal og fornyet opmærksomhed.

Fodbolden er løftestangen, og noget af den sendes på søsterkanalen, 3+, som fra næste sommer vil indbringe 130 mio. årlig i abonnement. Samlede indtægter fra reklamesalg og abonnement i 1999 vurderes til 640 mio. kr.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs