MediaWatch

TV3 spinder guld på fodbold

Det sker ved at få 1,2 mio. kunder til at betale en lav månedlig abonnementspris for den TV3-kanal, der tidligere var gratis. Ved at købe de danske fodboldrettigheder skaffer TV3 sig samtidig bedre seertal og fornyet opmærksomhed.

Fodbolden er løftestangen, og noget af den sendes på søsterkanalen, 3+, som fra næste sommer vil indbringe 130 mio. årlig i abonnement. Samlede indtægter fra reklamesalg og abonnement i 1999 vurderes til 640 mio. kr.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs