MediaWatch

TV2 har klaret sig godt

Trods skærpet konkurrence fra TV3, 3+ og TvDanmark i de senere år fastholder TV2 stort set sin andel af den samlede TV-omsætning. Samtidig er den totale omsætning fra reklamer gennem årerne mangedoblet til ca. 1,8 mia. kr. i 1997. Den hastige vækstrate er nu afløst af en mere moderat vækst.

TV2 skal ikke føle sig sikre, mener direktør Hermann Haraldsson, The Media Partnership, det største mediabureau indenfor håndtering af TV-kampagner. TV2 er ikke længere i førertrøjen hvad angår udvikling af programmer. TV2 er ikke længere unik. Fremdriften og initiativet ligger andre steder.

Han bakkes op af formanden for Dansk Annoncørforening, Bent Vindelin-Pedersen. Direktør Henrik Dyring, TV2, understreger, at TV2s evne til at levere høj nettodækning gør kanalen til et unikt medie. Markedet vurderer samtidig, at TV2 ikke udnytter sine kommercielle muligheder fuldt ud, fordi man vil tækkes Christiansborg og beholde de årlige 400 mio. i licensmidler.

Mere fra MediaWatch

TV 2 afviser blankt kritik fra Danske Filminstruktører om svigt af dansk film

Dansk Film bliver ikke ladt i stikken af tv-stationerne efter deres filmforpligtelse er afskaffet, siger TV 2's fiktionschef, der går i rette med Danske Filminstruktørers kritik af bl.a. mindre og manglende risikovillig støtte fra DR og TV 2 til dansk film. Samlet er pengene til dansk film ikke blevet mindre, siger hun.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kristeligt Dagblads mangeårige chefredaktør takker af, Radio- og tv-nævnet undrer sig over Radio4's lyttertal, og JP/Politikens Hus har offentliggjort bedste regnskab i årevis. Hop med på denne uges catch-up med de vigtigste historier i ugen, der er gået.

Medier nyder godt af nedlagt strejkekasse

JP/Politikens Hus skal have modtaget et tocifret millionbeløb fra Danske Mediers kasse, der blev nedlagt i 2021, da arbejdsgiverforeningen blev en del af Dansk Erhverv.

Seneste nyt

Se flere jobs