MediaWatch

Spansk barnemad

Det er lykkedes Nordisk Film & TV at sælge konceptet "Barnemad" - eller "Easy Peasy", som det hedder på internationalt - til en gruppe spanske regionalstationer. En hjemmemarkedspremiere synes også at ligge i kortene. Det er det spanske produktionsselskab Backstage, der har købt konceptet, og som skal producere 13 shows til hver af de tre spanske stationer.

Nordisk Film & TV sender en producer til Spanien for at søsætte produktionen, og Backstage har simpelthen lejet hele dekorationen, som nu er kørt sydpå. Hvor længe dekorationen får lov til at nyde sol og varme, er et spørgsmål. Det forlyder nemlig, at en skandinavisk broadcaster også endelig har købt konceptet og vil søsætte "Barnemad" over for de danske seere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs