’Bilen’ har rejst sig fra graven

Efter en turbulent periode med det ene ben i graven er resterne af ’Bilen’ mirakuløst blevet til ’Bil Ekspressen’.
Michael Bruun Andersen
På rekordtid er det lykkes folkene bag det tidligere bilblad ’Bilen’ at samle stumperne og genopstå som ’Bil Ekspressen’.    Det første nummer udkom for nøjagtigt en uge siden og er ved at blive revet væk, og trykoplaget på 20.000 har vist sig at være for lille. Og det overrasker den tidligere chefredaktør på ’Bilen’ og nu også på det nye magasin, Nikolaj Karlshøj:   ”Vi har ikke haft de store muligheder for at markedsføre os, så derfor har vi lagt forsigtigt ud med et trykoplag på 20.000 eksemplarer. Det ser meget overraskende ud til at være for lidt,” skriver Nikolaj Karlshøj i en pressemeddelelse.    De ansatte har ellers været igennem en turbulent periode, siden man i sin tid startede en dansk version af Auto Bild i Danmark i 2006. Krisen og royalty-udgifter til Auto Bild Tyskland førte til en splittelse, der betød starten på månedsbladet ’Bilen’.   Det lykkedes dog ikke investor Nils Jansson og selskabet De Luxe Magazines at holde ’Bilen’ kørende, så et underskud på de øvrige forretninger førte for nylig til beslutningen om at droppe magasinet. Nu er det imidlertid lykkes den tidligere stab at samle midlerne til at relancere bladet, som nu udgives af det nye forlag 'Duckshoot Media' under navnet ’Bil Ekspressen’. Det er brødrene Richo og Ronni Jacobsen samt Nikolaj Karlshøj og Christian Frost, der står bag det nye selskab.   Stadig behov for et seriøst bilblad
Konkurrencen fra de mange andre bilblade bekymrer dog ikke chefredaktøren, der mener, at markedet efterspørger et nyt og anderledes seriøst bilmagasin til bilentusiaster:   ”Overalt i branchen har vi fået en fantastisk modtagelse, og at læserne nu også tager godt imod os, bekræfter os i, at markedet har savnet et seriøst magasin for bilentusiaster,” vurderer han.   Bil Ekspressen vil samtidig fokusere lige så meget på indholdet til nettet, der vil være klar i næste måned på det nye site:   ”Midt i maj lancerer vi en mere nyhedsbaseret hjemmeside, ligesom test og præsentationer af nye biler vil blive filmet til netbrug og tv-produktion. Vi er en ung, men rutineret stab, der har mange ideer på et marked, der trænger til fornyelse. Forhåbentlig kan vi fortsætte den forrygende start og blive det friske pust, forbrugerne har savnet,” lyder det fra den nye chefredaktør.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også