Streamingtjenester kalder nyt kulturbidrag konkurrenceforvridende og diskriminerende

Dansk Erhverv og streamingtjenester er bekymret for konkurrenceforvridning på det digitale annoncemarked som følge af, at reklameomsætning bliver omfattet af kulturbidragsforpligtelsen.
Flere aktører går i rette med regeringens lovforslag om indførelse af en kulturbidragsordning, der pålægger streamingtjenester at betale en afgift til dansk indholdsproduktion. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Flere aktører går i rette med regeringens lovforslag om indførelse af en kulturbidragsordning, der pålægger streamingtjenester at betale en afgift til dansk indholdsproduktion. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Regeringens forslag om at indføre et såkaldt kulturbidrag, der pålægger streamingtjenester at betale en del af omsætningen i Danmark til puljer, der skal understøtte dansk indholdsproduktion, bliver mødt med en del kritik fra aktører i branchen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også