Landsret fastslår outdoor-selskabers brud på konkurrenceloven

Clear Channel Danmark og AFA JCDecaux har i to perioder fra 2008 til 2015 ulovligt afstemt deres rabatter på outdoor-reklameplads, afgør Østre Landsret. 
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Outdoor-selskaberne Clear Channel Danmark og AFA JCDecaux har overtrådt konkurrenceloven, da de to udbydere har koordineret deres rabatter for salg af reklameplads. Det er nu blevet fastslået i Østre Landsret, skriver Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også