Borgerlige partier har købt flest annoncer på Instagram og Facebook under valgkamp

De Konservative har i valgkampens sidste dage overhalet Liberal Alliance, målt på hvor mange penge partiet har postet i annoncekampagner på tværs af de to sociale medier. Samlet har de borgerlige partier brugt markant mere på annoncering hos Meta.
Foto: Ivan Boll
Foto: Ivan Boll

De borgerlige partier Konservative, Liberal Alliance og Venstre har ikke været bange for at svinge partikontorets dankort, når der skulle købes annoncer hos de to Meta-ejede platforme Instagram og Facebook. Det viser en opgørelse fra Politiskannoncering.dk, som Journalisten henviser til.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også